[O1] Nieszczelność

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Skirol
    Classic
    • 2010
    • 13

    [O1] Nieszczelność

    z tego wszystkiego w czym tu przebierałeś w/w Skody byłyby ostatnie które brałbym pod uwagę 8) no dobra, przedostatnie, ostatnie byłoby Berlingo :szeroki_usmiech

    [EDIT]
    Jeżdżę taką służbową Fabia TDI 1.6 75KM, to ledwo ma siłę ruszyć z miejsca, to nawet nie chodzi o to że ktoś nie oczekuje dynamiki, w niej nawet mało wymagających trafia szlag :?
  • -shadow-
    Drive
    • 2009
    • 93

    #2
    [O1] Nieszczelność

    Podczas w miarę delikatnego przyspieszania wszystko jest ok, natomiast podczas mocnego depnięcia słyszę dziwny dźwięk tak jak by dmuchać w butelkę a dodatkowo gorzej się zbiera. Domyślam się że gdzieś dolot jest nieszczelny pytanie tylko jak szybko zlokalizować nieszczelność?

    Komentarz

    • Udesky
      RS
      • 2007
      • 1692
      • Octavia I (1U2)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Pierwsze co mi przychodzi do głowy to łączenie rur między turbo, a IC. Lubią pękać ząbki na ich łączeniu.
      Najprościej to odpalić auto, wsadzisz kogoś za kierownice niech dodaje gazu i macać rury, czy gdzieś powietrze nie ucieka.
      W Polsce nie ma kryzysu.
      Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

      Komentarz

      • -shadow-
        Drive
        • 2009
        • 93

        #4
        Sprawdzałem połączenia i węże na postoju przy ok 3000 obr/min i nic nie słychać. Natomiast podczas jazdy czasami słychać ten dźwięk już przy 2000 obr/min

        Komentarz

        • koddi
          Rider
          • 2008
          • 405
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          Kolego miałem te same objawy co ty kiedy jeszcze posiadałem o1...objawiało się to u mnie tym że gdy auto stało na luznym biegu i momentalnie zakręciłem ją do 2000 obr .... był słyszalny dźwięk zasysanego na "lewo" powietrza dochodzącego z okolic filtra powietrza...

          mi niestety nie udało się znaleźć owej nieszczelności....wyczytałem jednak na naszym forum że ten przypadek jest znany w naszych ASV'ach i albo się człowiek przyzwyczai albo bedzie wk@#$ na ten dźwięk...

          ja ostatecznie odpuściłem
          Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
          Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
          ...
          A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

          Komentarz

          • Udesky
            RS
            • 2007
            • 1692
            • Octavia I (1U2)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Zamieszczone przez -shadow-
            Sprawdzałem połączenia i węże na postoju przy ok 3000 obr/min i nic nie słychać.
            Na postoju to musisz na dotyk sprawdzić. U mnie na postoju przy dodawaniu gazu też nie było słychać, a wystarczyło włożyć rękę i chwycić za łączenie aby to poczuć.
            W Polsce nie ma kryzysu.
            Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              jescze sa dwa sposoby sprawdze jeden to przejrzec cały układ dolotowy pod katem wycieków oleju z łączen i wezy bo jesli wycieka olej którego sa zawszw sladowe ilosci to i cisnienie bedzie uciekał a drugi sposób bardziej profesionalny i pewny to rozpiac układ przy turbinie i kolektorze i zaslepic po obu stronach z tym ze z jednej musisz miec koncówke do pompowania i pompujesz kompresorem do cisnienia ok. 1,2 bar i opryskujesz cały układ woda zmydlinami i patrzysz gdzie zaczyna bombelkowac . tu masz linka z dokładnym opisem jak to zrobichttp://www.clubtt.pl/warsztat-zralb-sam/3473-jak-przetestowac-pod-cisnieniem-uklad-dolotowy.html
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • -shadow-
                Drive
                • 2009
                • 93

                #8
                Dzięki koledzy. Czy mogę jeszcze raz prosić o linka. Zauważyłem jeszcze jedno tzn. jak nie słychać tego dźwięku i gaszę silnik to wszystko jest ok natomiast jak słychać ten dźwięk i gaszę auto to silnik już nie gaśnie tak łagodnie. Jeżeli chodzi o połączenia to oczywiście auto była na kanale a ja "macałem" wszystkie węże przy ok 3000 obr/min

                Komentarz

                • McGan
                  RS
                  • 2010
                  • 3573
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  Może EGR? :shock: Bo objawy z gaszeniem by pasowały, ale skąd ten syk wtedy? :roll:
                  Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                  Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                  Komentarz

                  • eros662
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 147
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #10
                    -shadow-, rozwiązałeś ten problem z dziwnym dźwiękiem tak jak by dmuchać w butelkę??? U mnie pojawił się taki sam objaw i dzieje sie to od ok 2500 tys obrotów. Myślałem że własnie nieszczelnośc od turbo do IC rozebrałem wszytsko sprawdziłem i nic. Nadal to samo dodam tylko że od tego momentu zaczęło mi auto kopic powyzej 3500 tys obrotów jak jade na każdym biegu, więc gdzies brakuje powietrza pewno od tej nieszczelności i wydech kopci??
                    SKODA OCTAVIA TOUR
                    1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
                    BLACK COMBII
                    SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

                    Komentarz

                    Pracuję...